~ Hvordan nurser man sine kunder? ~

Skræddersyet tøjJeg bor i et hus med 4 mænd. 3 små og 1 voksen. Prøv at gæt hvor meget lyserødt der er hos os? Duftlys? Niks. Spraglede puder og blomster i overflod? Ikke i dine vildeste drømme. Skrædderiet er mit andet hjem. Her er der kun mig. Og min personlighed. Masser af kreativitet og værkstedsånd. Stof, papir, sakse, målebånd OVERALT. Summende symaskiner. Brusende dampanlæg. P3 på anlægget. Kaffe. THIS IS ME. Jeg håber det er det folk møder, når de træder ind i systuen. Sammen med en portion smil, gæstfrihed og varm rar service. Jeg har snakket om det før og jeg gør det igen. I morges gjorde jeg det hos BNI – mit professionelle netværk. Snakker om hvor vigtigt det er at nurse sine kunder. Når jeg får en mail, så svarer jeg – og gerne samme dag. Når telefonen ringer, så tager jeg den. Og hvis jeg ikke kan tage den, så får min kunde en sms OG min telefonsvarer. Bliver kundens tøj klar før tid, så får de en besked. Når kunden har været og hente sine ting, så kan man følge op på en mail eller sms og hører om alt er tilfredsstillende. Det giver mig ro - og kunden tryghed. Jeg kalder det et service tjek. 

Mit sidste nye mål inden for service er at alle mine skrædderi kunder skal modtage en hilsen til jul. Som tak.

Hvorfor? Fordi smil og rar service kombineret med effektivitet, grundighed og fair pris giver tryghed. Og tryghed er noget alle mennesker har brug for. Man har det nemlig bedst sammen med mennesker der gør en tryg. 

Hvad gør du for at nurse dine kunder?