• tirs. nov 29th, 2022

Forskellige marketingstrategier du kan bruge til din lokale bilmekaniker virksomhed

ByRedaktionen

nov 19, 2022

Gå til din branches messe(r)

Ligesom det er vigtigt at opbygge din stamme på internettet med en professionel hjemmeside, er der en vis værdi i at møde mennesker og tale med folk ansigt til ansigt. Vis dit nyeste og bedste produkt frem, og lær om hvad andre mennesker laver.

Byg et henvisningsteam

Virkeligheden er, at de fleste virksomheder ikke kan opfylde alle kundens behov. Så arbejd med andre virksomheder, der er relateret til dit felt, og bed dem om at henvise folk til dig, og du vil henvise folk til dem. Ikke alene vil det opbygge tillid i til dit værksted, det er fantastisk ud fra kundeoplevelsen, at du er en ressource for deres behov.

Magasinannoncer

Hvis du ikke har været i en kassekø, lufthavn eller gået forbi en kiosk i et stykke tid – magasiner eksisterer stadig, og de har stadig et godt læsertal. Plus mange magasiner vil også tilbyde online annoncer.

Støt et lokalt hold

Dette virker på mange niveauer. Det hjælper med at dække omkostningerne for børn og forældre, og det vil have dit navn foran folk på en ugentlig basis. For ikke at nævne, børn elsker at bære deres uniformer ude offentligt – i butikken, til middag, stort set overalt. (Okay – så måske er Barcelona ikke et lokalt hold, men Qatar Airways udnytter stort på at være deres sponsor.)

Opret et mindeværdigt visitkort

Fra gennemsigtige til farverige visitkort kan komme i en række forskellige farver, størrelser og endda former. Dette kan hjælpe med at skabe og få folk til at huske din identitet.

 

Bænk/busstoppested reklame

Ønsker du at nå et massepublikum? Så kan offentlig transport være noget for dig. Kontakt dit lokale transitselskab for at få oplysninger om mulighederne for bænk-, bus- og tog annoncering.

Samfundsinddragelse

Synlig, håndgribelig involvering i dit samfund er mere end god PR, det er også meget effektiv reklame for små virksomheder. Så vælg en velgørenhedsbegivenhed eller en samfundsforening at engagere dig i, og lad dig opfatte som en virksomhed, der bekymrer sig.

Opret et kundeloyalitetsprogram

Folk elsker gratis ting. Og hvis de efter fem kaffe får én gratis – Halleluja! Uanset om det er olieskift, kaffe, bilvask eller andet, kan folk godt lide at vide, at de vil blive belønnet for deres loyalitet. Det viser dem påskønnelse og giver din virksomhed tilbagevendende kunder – tal om en win-win! Det kan være så simpelt som et stempelkort, eller du kan have et virtuelt kort gennem en app.

Søgemaskineoptimering (SEO)

De fleste mennesker søger efter information online, og organisk søgning kan stå for størstedelen af ​​et websteds trafik. Dette gør det ekstremt vigtigt at optimere din hjemmeside til SEO. Gennem strategisk SEO kan du introducere dig selv til kundeemner med en høj behovstilstand eller købshensigt, hvilket kan gøre denne form for virksomhed nemmere at lukke. Ydermere, hvis en kunde søger efter hjælp til et problem, og din virksomheds hjemmeside dukker op, hjælper dette med at positionere dig som en troværdig, troværdig kilde til at hjælpe dem.

Konklusion

Er alle disse ideer rigtige for din virksomhed? Sikkert ikke! Og dette er på ingen måde en udtømmende liste. Men vi føler os overbevist om, at dette er gode måder at nå dit publikum på og lade dem finde dig. Nøglen er at kende dit publikum, og hvad der vil hjælpe dem med at beslutte at købe hos dig.